22.07.06 09:22
Und das auch noch!!!Danke!!!

Hos oss har det vært snart en måned med overskyet og mye regn. Ingen sommer med med sol og varme enda. Ane og Eskil er kjørt på ferietur til Lofoten, og der har de besøkt mor Hildur. Har ikke snakka med dem, men vet at de har hatt dårlig vær. Siljan og KjellVidar har ferie fra forstkommende helg, men har ikke hørt hva de planlegger å gjøre.Siljan har vært en del syk i vinter. Siden hun hadde det hektisk pga studie og jobb trodde vi at det var det som var årsaken. Men etter mr.røngten og sykehusbesøk har hun fått diagnosen ms. Dette tar vi alle svært tungt, siden det er en livslang og alvorlig sykdom. Senere skal hun få medesiner.
Ellers er vi midt i innhøstingen, og da blir det lange arbeidsdager. Håper på bedre vær etter vært så vi får oppleve litt sommer vi også.

22.07.06 09:52
Bei uns hatten wir bald einen Monat wolkenverhangenen Himmel und Regen. Bisher keinen Sommer mit Sonne und Wärme. Ane und Eskil sind auf Urlaubsreisen zu den Lofoten. Dort haben sie Hildur besucht. Ich habe nicht mit ihnen gesprochen, aber ich weiß, daß sie schlechtes Wetter hatten. Siljan und Kjell Vidar fangen ihren Urlaub am kommenden Wochenende an, ich habe nicht gehört was sie geplant haben. Siljan war im Winter krank. Da sie es sehr hektisch mit ihrem Studium hatte, glaubten wir, daß dies die Ursache sei. Nach Röntgenbildern und Krankenhausbesuchen hat sie die Diagnose Ms bekommen. Das ist für uns alle sehr schwer, da es eine lenbenslängliche und ernste Krankheit ist. Später wird sie Medikamente bekommen. Ansonsten sind wir mitten in der Ernte, da werden es lange Arbeitstage. Hoffe nach und nach auf besseres Wetter so daß wir auch ein bißchen Sommer erleben können.