07.09.11 13:35
Hi. Würdet ihr mal wieder schnell über meine Sätze schauen und gucken, ob da Fehler drin sind. Danke
Vi måtte male romet, kjøpe nye møbler og så kjørte vi frem og tilbake til å hente alle mine ting hjemmefra.Nå gleder jeg meg veldig til å flytte i!

Han er 6 år gammel og Autist. Det betyr at han har en sykdom i hjerne sitt.Han trenger lang tid til å lære seg nye ting. En dag i uke skal vi trene å snakke og andre dagen skal vi på svømmekurs.

tusen takk

07.09.11 13:59
Det er ganske så bra dette her. Noen små ting:

Vi måtte male rommet, kjøpe nye møbler og så kjørte vi frem og tilbake for å hente alle mine ting hjemmefra. Nå gleder jeg meg veldig til å flytte inn!

Han er 6 år gammel og autist. Det betyr at han har en sykdom i hjernen sin. Han trenger lang tid på/for å lære seg nye ting. En dag i uken skal vi trene å snakke og den andre dagen skal vi på svømmekurs.

Vedrørende det siste ("andre dagen") så formoder jeg at det beskrives to dager i uken som det skal gjøres aktiviteter. Hvis det er flere dager ville det være "... og de andre dagene skal ....". Hvis det er snakk om bare to dager, og dette ikke allerede er omtalt i teksten før, ville det være "... og en annen dag skal ...".

Akel (N)

07.09.11 14:10
tusen takk for helpen