04.05.07 07:01, Wowi
kann mir jemand diesen text vielleicht übersetzten? vielen dank im voraus.

Huset Googh
LYS & UTSIKT

(nachfolgender sehr langer Text gelöscht)

============================================
Der (gelöschte) Text ist viel zu lang für den Rahmen der Heinzelnisse. Es sieht außerdem so aus, als ob hier für kommerzielle Zwecke übersetzt werden soll. Dafür gibt es Übersetzungsbüros, oder es sollte in anderer Form angefragt werden, ob sich dafür Freiwillige finden.
Wowi

04.05.07 08:42
Hei Wowi,
jeg så i dag morges på teksten som var veldig lang. Det er to grunner at jeg ikke begynte med den. Jeg fikk også inntrykk av at det var noen som ville tjene penger på oss. Det andre er at jeg er nødt til å be noen i forumet å se på min tysk oversettelse. Jeg skjønner at jeg ikke er godt nok. Jeg behersker ikke de nye tyske regler og er ikke villig til å lære dem heller mer. I mitt liv har det hold med det jeg har lært. Jeg vet at jeg ikke har vært perfekt, det har jeg aldri vært. Om noen ønsker at jeg skal videre oversette her og der når jeg har tid, så vil jeg gjerne gjøre det. Jeg vil også dele det jeg vet ellers med dere om det er interesse for det. Kun med forbehold om at jeg gjør så godt jeg kan.(Si deres mening, takk!!)
Neste uke kommer mine to Trolljenter fra Trondheim da er det nesten ikke tid i to uker når mamma og pappa er igjen på sjøen.
Riktig god helg til dere alle sammen fra Claus i Kristiansand
PS. Har igår klart å skaffe jobb til en tysk elektriker i en firma i Arendal. Familie på tre er på jakt etter leilighet/hus i Arendaldistrikt. Om noen vet noe ledig vær snill å gi meg tipset ...

04.05.07 10:51
Hei Claus, klart du skal fortsette med foruminnleggene dine. Du har hjulpet mange med dine raske svar. Og når vi ikke er enige med deg, sier vi jo fra...

Hilsen fra en annen ivrig forumleser.

04.05.07 13:44
selvfölgelig vil vi gjere at du er med i forumet og at er er fortsatt saa aktiv.
jeg önsker deg en god ferie med jentene dine.

hilsen
AnnA

04.05.07 21:15
Claus
Du innvilges 14dagers perm til samvær med Trolljentene dine. Deretter må du umiddelbart melde deg i forumet.:) Vi trenger deg her!
Hilsen Ulve

09.05.07 14:57
Ja, Ulve, du har rett og det mener jeg ogsaa: Claus er tysk: "nicht zu ersetzen" oder "unverzichtbar" (kann das jemand ins norw. übersetzen?)
Man kann auch sehr viel von ihm lernen!
Hilsen
Hanni fra Berlin