30.03.07 08:08
das ist der aktuellste bericht von dagbladet.no,
kann mir das jemand übersetzen ins deutsch.
vielen dank!
Nadine

Zitat "Anders Myrvolds erstatter Regan Kelly (25) debuterte søndag med tre målgivende pasninger da Vålerenga banket Furuset 8-2 i ishockeyens eliteserie.

Vålerengas backkjempe Anders Myrvold er ute for resten av sesongen etter at han pådro seg kraniebrudd under en bytur like før jul. Lørdag ankom Myrvolds erstatter Oslo. Etter en halvtimes isøkt søndag morgen debuterte kanadieren med tre målgivende pasninger mot et tafatt Furuset.

Det var VIF-back Christian Chartier som tipset om sin tidligere klubbkompis i AHL-klubben St. Johns Maple Leafs, der Kelly har spilt i to sesonger, da det ble klart at Myrvold var ferdig for sesongen." Zitat ende

30.03.07 08:10
und auch noch bitte diesen bericht
Zitat: "

(Dagbladet.no): Anders Myrvold fikk kraniebrudd og måtte sy 60 sting i hodet etter å ha blitt slått ned på byen natt til lille julaften.

- Jeg er glad jeg er i live. Det er små marginer når det gjelder sånne ting, sa hockeyspilleren til TV 2.

Myrvold hadde deltatt på VIFs årlige julebord, og benektet at han hadde gjort eller sagt noe som kunne provosert gjerningsmannen.

Det bestrides nå av tre kamerater av gjerningsmannen, som hevder Myrvold selv startet bråket. Ifølge VG Nett ble en av dem, Joakim Bruno Larsen, slått i magen fordi han snakket i mobilen i stedet for å høre på hva Myrvold hadde på hjertet.

Ifølge kameratene tok Myrvold kontakt fordi han kjente den ene i kameratflokken fra hockeymiljøet.

- Vi var fire stykker som var på vei hjem fra byen da Anders Myrvold kom bort til oss, sier de til VG Nett.

Myrvold selv avstår fra å kommentere de nye opplysningene, men i et intervju med avisa fredag bedyret han at han ikke er av typen som ypper til bråk.

- Jeg håper folk forstår at dette var uforskyldt. Folk som kjenner meg, vet at jeg ikke finnes bråkete. Jeg er ikke noen hissigpropp på byen, sa han.

Myrvold har foreløpig ikke anmeldt overfallet til politiet." Zitat ende

30.03.07 08:12
und wenn es nciht zu viel ist bitte auch noch idesen bericht

tausend dank im voraus

Zitat: "(Dagbladet.no:) Natt til lille julaften ble Anders Myrvold slått ned på byen i Oslo, under julebordet til Vålerenga.

Han ble påført et kraniebrudd, og kjørt rett til sykehus. På julaften gjennomgikk landslagsspilleren en vellykket operasjon.

Vålerenga-spilleren har sydd 60 sting i hodet, og torsdag kveld snakket han ut om episoden på TV 2.

- Jeg er glad jeg er i live. Det er små marginer når det gjelder sånne ting, sier ishockeyspilleren.

Han var redd hele karrieren gikk dukken.

- I dag er jeg bare glad jeg ikke har fått varige lammelser, etter at jeg ble utsatt for blind vold på vei hjem etter en tur på byen, sier Myrvold til VG fredag.

Han forteller at han har ambisjoner om å komme tilbake på isen, men vet foreløpig ikke når han kan snøre på seg skøytene igjen og trene skikkelig.

- Jeg er innstilt på å komme tilbake på isen, men ennå har ingen kunnet gi meg noen løfter om det, sier Myrvold.

Ingen er pågrepet for overfallet, som skjedde i Rosenkrantz' gate i hovedstaden i halv fem-tida på natta. Myrvold forteller at han ikke gjorde eller sa noe i forkant av episoden, som kan ha provosert gjerningsmannen.

- Vi var på julebord med Vålerenga, og vi var en hel del gutter der. Det var en fredelig og rolig kveld frem til da, så det tviler jeg sterkt på, sier Myrvold til TV 2." Zitat ende

30.03.07 09:40
HERREGUD! det går jo an å begrense seg litt!!??

31.03.07 11:55
Mein Gott, wo die Liebe hinfällt...... Also:
Der Ersatzspieler für A.M, R.G, debütiert am Sonntag mit drei torgefährlichen (torerzielenden?) Pässen als Vålerenge Furuset mit 8:2 in der Eishockeyliga schlug.
V's Spieler A.M ist für der Rest der Saison aus dem Spiel, nachdem er sich kurz vor Weihnachten bei einem Besuch in der Stadt einen Schädelbruch zuzog.
Am Samstag kam der Erstzspieler für A.M. nach Oslo. Nach einem halbstündigen Training auf dem Eis am Sonntag morgen, debütierte der Kanadier mit drei Pässen.....'weiter wie oben'.
Das war V's VerteidigerC.C., der seinen früheren Kameraden im AHL-Klub St.J.M.L. empfahl, wo Kelly 2 Saisons gespielt hatte, als klar wurde, dass A.M. nicht mehr spielen konnte.
Mvh RS