26.04.17 08:56
Mellomfag har utelukkende intetkjønn på norsk, ikke sant? Jeg spørr fordi det er angitt hankjønn i Heinzelnisse.

26.04.17 11:16, Mestermann no
Ja. Et mellomfag, mellomfaget, mellomfagene.

(Og "spør" med én r.)

26.04.17 21:20
Mange takk, skal legge igjen beskjed om feil i Heinzelnisse.

Det er litt synd - syns jeg - at der ser ut til å være forholdsvis lite aktivitet i utbyggingen og forbedringen av Heinzelnisse selv om jeg har full forståelse for at ikke Heiko har lyst til å pådra seg dette gjøremålet.

Han og Julia har jaggu bidratt mere enn nokk allerede. Men jeg lurer fra tid til annen om en ikke kunne organisert et slags "Schwarm-Intelligenz-Projekt" om dette. Men det er kanskje for få folk her på siden som har tid og lyst til det. Det er knallhardt slit.

27.04.17 10:04
Det hadde vært fint om utvalgte brukere (administratorer) kunne editere databasen direkte. Det er jo i dette tilfellet ikke noen sak å forandre fra m til n. Det er verre med opplysningen at mellomfag betyr Nebenfach. Her trengs det nok litt diskusjon.

29.04.17 20:18
Best hadde det vært om alle registrierte brukere hadde kunnet gjøre forslag om
utvidelse, forbedring, korrektur i databasen direkte. Ikke sånn altså at disse
innleggene ble aktive med det samme men etter at de ble godkjent av enten flere andre
troverdige brukere eller en administrator.

Det var sånn vi gjorde det her: http://de.guttenplag.wikia.com/wiki/GuttenPlag_Wiki

Men vi var mange hundre den gangen...

01.05.17 09:57, Julia de
Alle registrerte brukere kan sende forslag for nye ord eller korrektur. Jeg ser på forslagene fortløpende og legger inn nye ordlister ca. hver 3. måned. Siste tre måneder var det bare to brukere som sendte inn tilsammen tre forslag ... Det er en fordel hvis retteforslag sendes meg per epost (se nedenfor) eller over knappen "forandring/innføring" fordi jeg ikke alltid har tid å lese alle forumsdiskusjoner.
Hilsen Julia (administrator)