08.12.09 09:19
Kønntet ihr mir bitte helfen, über meine übersetzung zu sehen und wenigstens grosse fehler korrigieren, es ist eine Verabschiedung an eine Arbeitskollegin und Freundin und es wåre schøn wenn ich nicht so viele fehler drin håtte...

Kjære Emma,
Jeg gleder med for deg at du kan tilbake til hjemmelandet ditt og ser familien din og vennene dine ofte snart. Selv om jeg gleder med, synes jeg at det er veldig synd at du (må ) gå og jeg kommer til å savne deg som en kollege, en liten tullebukken : ) og selvsagt som en vennine.
Du har gjort arbeiddagen morsomer og for meg mye letter og jeg ønsket meg at vi hadde brukt tiden vår mye bedre, med å gå ut og feste eller bare å treffe oss (med eller uten Mike og Ronny). Men jeg har et sitat for deg som jeg synes at det er veldig sant, så hvis vi virkelig er så gode venner, så kommer det som står i sitat til å skje.
Jeg håper at veien du har valgt å gå funkerer for deg, jeg håper at du snart kan jobbe med dyr som du har ønsket deg og jeg håper at du blir veldig lykkelig.
Jeg kan hvertfall sier: det var kjempekoselig å jobbe og tulle sammen med deg og jeg håper at vi sees snart igjen, kanskje Ronny og jeg besøker dere i Stockholm? Du skal også hilse din Mike og Garp fra Ronny og meg.
Bare det beste for deg/dere : )

für jeden auch noch so kleinen hilfeschnipsel bin ich dankbar : )

08.12.09 11:17
Kjære Emma,

Det gleder meg at du snart kan se din familie og venner oftere. Selv om jeg gleder meg på dine vegne, synes jeg det er leit at du reiser. Jeg kommer til å savne deg som en kollega, en liten tullebukk ;) Selvgølgelig også som en venninne. Du har gjort arbeidsdagen min både lettere og morsommere. Jeg kunne ønske vi hadde brukt tiden vår bedre, med å gå ut og feste, eller bare treffes (med eller uten Mike og Ronny). Jeg har et sitat til deg som jeg synes passer bra. Hvis vi virkelig er så gode venner, kommer det som står i sitatet til å stemme. Jeg håper veien du har valgt, vil være riktig for deg. Jeg håper at du snart kan jobbe med dyr, som du har ønsket. Jeg håper også at du blir veldig lykkelig!
Jeg kan uansett si: Det var kjempekoselig å jobbe og tulle sammen med deg. Jeg håper at vi snart sees igjen. Kanskje Ronny og jeg kan besøke dere i Stockholm? Hils Mike og Garp fra Ronny og meg.

Ønsker dere alt godt!

09.12.09 11:58
vielen dank für die hilfe : )