01.11.09 16:15
Stichwörter: norsk til tysk
Kan dere korrigere min tysk: Wie alt warst Du zu deinem Geburtstag? Wann warst Du in Berlin mit deine Oma. Ich finde das das Berlin ist eine schøne (finner ikke o med tødler over)und sehr interresante Stadt (med mange severdigheter--. Ja det finne severdigheter i Norge også, men ikke så mye som i Tyskland tror jeg"... hvordan skriver jeg dette på tysk?) Ich habe drei mal in Berlin gewesen. Ich habe auch ein Kinderbuch in Deutsch gekauft dass handlet um das Leben von West und Ost.

Du fragst was meine Lieblingfarbe ist.

Kan dere korrigere og hjelpe? På forhånd tusen takk,

Solfrid

01.11.09 16:30
Wie alt bist du geworden? Wann warst Du mit deiner Oma in Berlin? Ich finde, daß Berlin eine schöne und sehr interresante Stadt ist. Ich bin drei mal in Berlin gewesen. Ich habe auch ein Kinderbuch auf deutsch gekauft, welches über das Leben in West und Ost handelt.
Du fragst nach meiner Lieblingfarbe. Es ist ...

Sabine

01.11.09 16:36, Jenny de
...interessante Stadt....

01.11.09 16:42
Tusen, tusen takk Sabine!

Men hvordan skriver jeg: "Det finnes naturligvis severdigheter i Norge også, men ikke så mange som i Tyskland. Tyskland er jo også et mye større land enn Norge, og ligger dessuten midt i Europa og er på den måten endel av Europas historie"....?

Solfrid

01.11.09 16:55, Jenny de
Es gibt natürlich auch Sehenswürdigkeiten in Norwegen, aber nicht so viele wie in Deutschland. Deutschland ist doch auch ein viel größeres Land als Norwegen, liegt außerdem mitten in Europa und ist gewissermaßen ein Teil von Europas Geschichte...

01.11.09 18:54
Tusen takk igjen. Denne hjelpen gjør kontakten med tyske venner mye lettere for meg,

Solfrid