12.02.05 21:13
Hei! Könnt Ihr mir bitte bei der Übersetzung helfen, ich hab schon selbst versucht, aber ich glaube, daß es nicht so gut aussieht, weil ich ja viele Fehler mache.

"Es freut mich das zu høren, denn ich habe schon gedacht, dass du vielleicht sauer bist, weil wir schon so viel geschrieben haben.
Aslo, nein ich wohne nicht in Deutschland, zur Zeit wohne ich in Frankreich (leider weit weg von Bergen) bei meiner Mutter, als ich klein war habe ich in Deutschland gewohnt und der Dialekt das ich benutze, das ist ein gemischtes Bayrisch mit Rheinisch, klingt seltsam, aber so ist es leider. Selbstverständlich darfst du wissen, wer ich bin. Meinen Namen kennst du ja schon, ich bin 25, studentin und wie es dazu kam, dass ich mich für´s Biathlon interresiere - mein Vater nahm mich immer zu vielen Veranstaltungen mit und so wächste meine interesse dem Sport gegenüber immer mehr. Auserdem interresieren mich auch andere Sportarten die mit Winter etwas zu tun haben, wie z.B. Skispringen, aber es ist ja nur eine Interesse, nichts weiter"

Jeg gleder meg å høre det, da jeg har allerede tenkt at du er kanskje surt, fordi vi har skrevet allerede så menge da.
Således, nei jeg bor ikke i Tyskland, for tiden bor jeg hos moren min i Frankrike (dessverre vid vekk av fjeller), jeg har bodd i Tyslkand da jeg var liten og dialekten jeg bruker det er blandet bayrisch med rheinisch, det lydes rar, med det er så dessverre. Selvfølgelig tore du vite hvem jeg er. Navnett mitt kjenner du allerede, jeg er 25 år gammel, student .... und weiter geht es bei mir gar nicht, ich weiss nur das Biathlon skiskyting ist.... Bitte helft mir.

Vielen Dank,
Brigge.

12.02.05 22:58
Det gleder meg å høre det, fordi jeg trodde nesten at du var sur/sint på grunn av at vi allerede har skrevet så mye.
Altså, nei jeg bor ikke i Tyskland, for tiden bor jeg hos moren min i Frankrike (dessverre ikke i nærheten av fjell). Da jeg var liten bodde jeg i Tyskland og dialekten som jeg snakker en er blanding mellom bayersk og rhinsk (?), det høres merkelig ut, men slik er det dessverre. Selvfølgelig får du lov til å vite hvem jeg er. Navnet mitt vet du jo allerede, jeg er 25 år og student. Grunnen til at jeg interesserer meg for skiskyting er at faren min alltid tok med meg til forskjellige arrangementer og derfor ble interessen min for sport stadig større. Jeg er også interessert i andre vintersporter, som for eksempel skihopping, men det er jo bare en interesse, ikke noe mer.
V

13.02.05 04:27
Danke vielmals!!!
Brigge