06.11.08 15:37
Stichwörter: er ikke god i tysk....., hehe, var litt langt men håper dere kan hjelpe så fort så mulig!!!:)
Jeg trenger litt hjelp, skal skrive om min beste vennine på tysk. så lurte på om dere kan oversette noen setninger for meg ?
sånn går det:
min beste vennine er en 18 årig jente.
hun er en livsglad person med magen interesser og hobbyer.
hun har himmelblå øyner og har kort lyst hår.
hun har fødselsdag den 3.Februar. og håndball er det hun liker best innen sport. derfor er hun en ivrig håndballspiller. så er hu en av di beste på ski.
men hun setter venner og kjæresten høyest. hun har et kjæledyr og. en katt, den heter per og er svart.
vi har mye tilfelles, men mye som vi ikke har tilfelles og. som feks å danse.
hun er en person med masse humor. og vi møtes hver dag på skulen og på fritiden.
på fritiden pleier vi å gjøre alt ifra å bake til å bare se på tv. vi har kjent hverandre siden fødselen, min mor var barnepike på henne. Hun har alltid vært lågere enn meg, og er det enda. da vi var mindre brukte vi tiden på å leke med barbie og dukker. det er vanskelig å beskrvie hun, fordi hun er en fantastisk person.

06.11.08 15:55, slyngel no
Du lærer ingenting av å la andre gjøre leksene dine for deg.

Prøv selv først, så hjelper vi deg med rettskrivingen.

06.11.08 15:56
okei, takk takk :)

06.11.08 17:09
Meiner best Freundin isy eine 18 Jarhig Mädchen.
Sie ist eine lebensfroh Person mit viele interesse und hobby.
Sie hat Himmelblau Augen und kurz Lust Haar.
Sie hat 3.Februar Geburtstag. Handball ist das sie Gefallen allerbeste bevor sport.Daher ist sie ein eifrig handballspieler. Sie ist ja ein ab die Beste am Ski. Aber sie anbringen ihre freunde und gelibter laut. Sie hat auch eine tier. eine katze, und er heiss Per und ist schwarz. Wir haben viel gemeinsam, etwas als wir überhaupt nicht haben gemeinsam. Beispiel tanzen. Sie ist eine Person mit masse Laune. Und wir treffen jeden Tag am schule ond am ihre Freizeit. Am ihre Freizeit macheren wir alles aus backen noch sehen am TV. ich kenne sie seit Geboren, meine Mutti war auf sie kindermädchen. sie hat immer sein flach und sie ist er bis jetz. vohin haben wir ein angewohnheit. und das war spielien mit barbie und puppen. das ist schwierig beschreiben ihn, weil sie ist ein fantastisch Personen.

06.11.08 17:54
er den ovenfor rett? =)

06.11.08 18:57
Noen feil er det jo. Jeg begynner med de første setningene:

Meine beste Freundin ist ein 18-jähriges Mädchen.
Sie ist eine lebensfrohe Person mit vielen Interessen und Hobbys.
Sie hat immelblaue Augen und kurzes, helles Haar.
Sie hat am 3. Februar Geburtstag. Handball ist die Sportart, die ihr am besten gefällt.

06.11.08 19:25
tusen takk, dette hjelper meg masse. Men vil det si at det andre er rett???

06.11.08 19:38
Jeg trur nok læreren din kommer til å gjennomskue deg rimelig raskt, hvis du vanligvis skriver slik tysk (hvis ikke google har hjulpet deg) og du plutselig skriver perfekt tysk.

06.11.08 20:49
Det trur jeg og. Og en viktig ting: lyst-Lust. lys=hell!

06.11.08 20:56
off, var det så dårlig, jeg har nettopp lært meg tysk. men hva kan jeg gjøre for å bli bedre. bare øve og øve !?

08.11.08 15:00
Akkurat. Det er slitsom, menmen... :/