06.08.13 14:39, NancyK
hei

Ich möchte meine zwei Abos zum nächsten möglichen Termin kündigen.Wäre das die korrekte Formulierung
Jeg vil avbestille begge abonnement til neste tidspunkt eller
Jeg gir herved begge abonnement til neste date på

Bin auch über andere Vorschläge dankbar

06.08.13 14:53, Mestermann no
Jeg sier med dette opp begge mine abonnementer ved utløpet av inneværende periode.

06.08.13 15:21, NancyK
Darauf wäre ich im Leben nicht gekommen.
Der Satz macht für mich überhaupt keinen Sinn .Sicher das es sier und nicht gir bedeutet?

06.08.13 16:09
Ja, so sind nun einmal die Sprachen. Kündigung heisst tatsächlich oppsigelse.
Uns Norweger ist " eine Annonce aufgeben " ( inserieren ) genau so drollig und unverständlich.
Oddy

06.08.13 17:15
"Si opp" und "(auf)kündigen" sind gar nicht so weit voneinander entfernt, wie man vielleicht denken könnte, denn "kündigen" heißt nichts anderes als "kundtun". Wenn man einen Vertrag "aufkündigt", tut man also dessen Auflösung kund.

Im übrigen frage ich mich, was an Mestermanns Übersetzungsvorschlag keinen Sinn ergeben soll:

Hiermit kündige ich meine beiden Abonnements zum Ende (Ablauf) der aktuellen Bezugsperiode.

Soweit ich das im Internet eruieren konnte, scheint "ved/før utløpet av inneværende periode" außerdem die Standardformulierung in norwegischen Formularverträgen (AGBs) zu sein:

Abonnementet løper i minimum 12 mnd. Etter at bindingstiden er utløpt, fornyes abonnementet for 6 mnd. av gangen, med mindre Kunden sier opp abonnementet senest 2 mnd. før utløpet av abonnementsperiode.

Abonnementet er bindende for den periode som er angitt på Abonnementsavtalen / ordrebekreftelsen. Abonnementet løper deretter automatisk videre med den periode som angitt på Abonnementsavtalen / ordrebekreftelsen, med mindre Kunden sier opp avtalen ved skriftlig varsel senest én måned før utløpet av inneværende abonnementsperiode.
...

Herzliche Grüße
Birgit

06.08.13 17:37, NancyK
Die Antwort ergab für mich keinen Sinn,weil ich es nicht ins Deutsche übersetzten konnte ;)
Ihr seit toll,takk :)

06.08.13 23:51
(Det er flere variasjoner som dette kan uttrykkes med. F.eks.:
Jeg sier med dette opp mine to abonnementer fra någjeldende utløpsdato.
Med dette sier jeg opp begge abonnementene mine ved nåværende opphørsdato.
Jeg ber med dette om at begge abonnementene mine blir terminert ved periodens utløp.
Osv.)

Akel (N)

07.08.13 12:07, NancyK
mange takk