22.01.08 00:12
Stichwörter: eBay
Jeg skal klage til et nonschalant ebay-medlem:

Jeg er forsatt sur for den Fotohandelen dere rotet til.
1) Dere skuslet bort de Fotoene jeg kjøpte og betalte.
2) Dere giddet ikke etterpå å gjøre et korrekt tilbakebytte med den andre kjøperen som hadde fått mine fotos tilsendt. (Jeg kjenner ham)
2) Dere håndterte ikke tilbakebetalingen av beløpet i det hele tatt etter at jeg sendte bankkontodataene til dere.
3) Jeg fikk bare noen svette kommentarer tilbake om at det hadde gått for lang tid da jeg tok opp saken på nytt.
4) Dere skylder meg forsatt beløpet jeg betalte.
5) Jeg hørte ikke en jævla beklagelse om det inntrufne fra dere.

22.01.08 00:17
Og en til:
6) At det har gått lang tid siden handelen og å skjule seg bak eBays 90-dagers regel holder bare ikke.
Dere skylder meg uansett beløpet, for det er ikke tilbakebetalt. Finito!

22.01.08 09:56
Ja, eBay kan være farlig...

1) Ihr habt die Fotos, die ich gekauft und bezahlt habe, verschludert.
2) Ihr habt euch hinterher nicht einmal darum gekümmert, einen korrekten Rücktausch mit dem anderen Käufer durchzuführen, der meine Fotos zugesendet bekommen hatte. (Ich kenne ihn)
2b) Ihr habt die Rückzahlung des Betrags überhaupt nicht veranlasst, nachdem ich euch die Kontoverbindungsdaten gesendet habe.
3) Ich habe von euch nur ein paar halbgare Kommentare bekommen mit dem Inhalt, dass es schon zu lange her sei, als ich die Angelegenheit wieder aufgenommen habe. (Ikke helt sikker med svett/halbgar.)
4) Ihr schuldet mir weiterhin den Betrag, den ich bezahlt habe.
5) Ich habe kein einziges Scheißwort der Entschuldigung von euch wegen der Geschehnisse gehört. ("Scheißwort" er heftig, men det er jo "jævla" også...)
6) Dass das Geschäft lange her ist und sich hinter eBays 90-Tage-Regel zu verstecken, reicht einfach nicht. Ihr schuldet mir trotz allem den Betrag, denn er ist nicht zurückbezahlt. Finito!

Lykke til!

22.01.08 10:05
Å, glemte den første setningen:
> Jeg er forsatt sur for den Fotohandelen dere rotet til
Ich bin immer noch sauer wegen des Fotogeschäfts, das wegen euch gescheitert ist.

22.01.08 12:53
Mange takk.
Jeg er ikke sikker på om 'svett' er god norsk, men 'halbgar' er sikkert bra nok.