15.01.08 02:14
Stichwörter: Byggmester Bob
Könnte jemand das übersetzen? Ich habe das im Wörterbuch nicht gefunden...
- søknad om ansvarsrett og kontrollplan
- Gnr.
- funksjoner og tiltaksklasse
- ansvarsoppgave
- ansvarlig kontrollerende foretak
- kommunens godkjenning
- et vedlegg til søknad i ett trinn

tusen hjertelig takk :)

15.01.08 08:37
Herregud for noen uttrykk ! Hva gjorde du egentlig etter kl 02.14 ?? Jeg skal forsøke å oversette dem etter beste evne, støttet på allmenne ordoppslag og det jeg fant på nettet, men jeg gir ingen garanti for at det er slik man ordlegger seg i tysk byggebransje.
- søknad om ansvarsrett og kontrollplan = Antrag auf die Berechtigung zur Übername der Bauverantwortung und der Erstellung eines Kontrollplanes
- Gnr. = den var lett! >> Katasternummer
- funksjoner og tiltaksklasse = Funktionen und Massnahmenklassifizierung
- ansvarsoppgave = Auflistung der Verantwortlichen ( ?? ) , Auflistung der mit einer Berechtigung zur Übername der Bauverantwortung ausgestatteten Personen und Firmen
- ansvarlig kontrollerende foretak = das für die Kontrolle zuständige Unternehmen
- kommunens godkjenning = behördliche Genehmigung
- et vedlegg til søknad i ett trinn = Anlage zum Antrag in einer ( Bau)stufe

Jeg håper at du lykkes i å finne de eksakte uttrykkene.

Hilsen, Lemmi

15.01.08 17:24
- ansvarlig kontrollerende foretak

Jada, det hørtes så flott ut at "bedriftene" skulle kontrollere seg selv. Mantraet var selvfølgelig at alt skulle bli så mye enklere, men sannheten var jo, og som enhver idiot skjønte, at man (= Staten) ville spare penger ved at man prøvde å privatisere mest mulig av offentlig struktur.
Men selvfølgelig resultatet ble at ingen giddet å kontrollere noe som helst, (byråkratene som fant på denne idiotien hadde vel mer ideologi enn vett i skallen), så f.eks. det ene bygget etter det andre ramlet sammen rund om i landet fordi alle lot som om alt var i orden.
Det var kanskje ikke så dumt med offentlig kommunal kontroll av bygg likevel?

15.01.08 20:55
resultatet ble at ingen GADD å kontrollere. (IKKE giddet)
RUNDT om i landet.. (IKKE run)

15.01.08 21:15
Tusen takk Lemmi:)