08.01.08 11:38
Stichwörter: Berit
Hei!

Kan noen hjelpe meg med det her? Jeg prøvde å få det til uten hjelp, men er fortsatt litt usikkert om alt er riktig og det skal helst være uten feil siden jeg kanskje skal søke stillingen...

„Hei!
Jeg fant stillingsutlysningen på nettet og vil gjerne ha noen nærmere opplysninger om den:
Hvilke konkrete arbeidsoppgaver innebærer stillingen nr. 2?
Finnes det spesielle krav angående søkerens faglige utdanning ved siden av det som er nevnt i utlysningsteksten? (feks. fag)
Stillingene utlyses „internt“. Betyr det at jeg ikke kan søke stillingen hvis jeg ikke er ansatt ved universitetet fra før?
Takk for informasjonen!
Med vennlig hilsen“

Hilsen fra Berit :-)

08.01.08 12:24
Vi du ha det på tysk? Eller vil du ha mulige rettelser på din norske versjon? (Er litt usikker fordi navnet ditt er jo norsk...)

08.01.08 17:11
Oh, det tenkte jeg ikke på... Jeg vil ha rettelser på min norske versjon, siden jeg er tysk, det er bare navnet som er norsk. Litt uvanlig kanskje, men det finnes flere tysker med dette navnet. ;-)

08.01.08 17:43
Jeg (som også er tysk) fant ikke noe feil i det du skrev. Kanskje noen nordmenn kan bekrefte det?
(Skulle ønske jeg også hadde et så fint norsk navn. ;-)

08.01.08 17:49
stilling nr. 2? (i ubestemt form) ville jeg ha skrevet.
Hilsen Ida

08.01.08 18:54
Det var ofte vanskelig med et norsk navn og det finnes ikke mange tysker som kan uttale det på en fin måte... :-)
@ Ida: Takk, det høres bedre ut!

09.01.08 00:20
+
'stillingsutlysningen' er litt omstendelig.
Bedre med 'stillingsannonsen'.
'På forhånd takk' istedet for 'Takk for informasjonen'.
Dessuten synes jeg 'Vennlig hilsen' funker bedre enn 'Med vennlig hilsen'.
ZZZZZ