05.02.07 10:38
Hei Claus fra KRS!Leste tidligere at du er født i HH.Jeg har fått tilbudt å flytte dit( jobb )...å lurte på om det kan bli kultursjokk for meg?? Må bestemme meg snarest! Hilsen fra Sørlandet :)

05.02.07 10:55, Lilja
Jeg er ikke Claus, men jeg bor i Hamburg. München ville bli kultursjokk, men du kan neppe finne en mer skandinavisk by i Tyskland enn hamburg. Du ville sikkert ikke angre aa ha kommet hit!
Hilsen Lilja

05.02.07 11:09
Det tror jeg ikke. Fordi min erfaring er at folk i Hamburg er internasjonal. Det var det alltid. Du vil nok savne svabergene om sommeren. (Kronprinsen kunne jo tenke seg en leilighet ved Alster, sa han!!!) Det kan bli veldig varm, fuktig varm og da er det ille i byen. Folkene i allminnelighet er kjempe grei. Det kan jeg ikke si på samme vis f.eks. fra Köln. Der er folk grei men overfladisk. Du finner vaskelig folk du blir god venn med i Köln ikke bare min erfaring men fra dengang fra største delen av redaksjonen. Det er mye lettere i Hamburg. Folk er veldig hjelpsomme i Hamburg. Du har jo mange mulighter i byen (teater, musikk, ativiteter osv. osv., og så mye grønt som du finner der skal du lete lenge etter i en annen storby. Du burde besøke sjømannskirken, der traf seg før alltid folk som bor i byen og som er norsk. Faren er bare at en del av dem bruker kirken som sitt annet hjem, og derved har noen problemer med å kommei kontakt med Hamburgerne.
Jeg tro ikke at du for sjokk i det negative, heller i det positive. Jeg har nettop hørt at Hamburg Ekspress har sluttet foreløpig. Det var jo en grei forbindelse tre ganger i uken mellom Kr.sand og Hamburg. For håpe at det bare er en liten stunds tid. Vi trenger denne busforbindelsen.
Hilsen Claus i Kr.sand

05.02.07 14:56
Kjempe...tusen takk skal dere ha!! Jeg skal ned om en uke til og signere kontrakten.

05.02.07 17:16
Hei Sørlendingen ...
jeg må dessverre kalle deg slik, siden jeg ikke ser noen navn.
Når du er i Hamburg anbefaler jeg å lytte på NDR Hamburgwelle 90,3 der kan du kunne følge med hva som skjer i Hamburg og omgivelse. Dessuten anbefaler jeg ser om du kan på TV kl. 19.30 NDR Hamburg Journal. Der er det også informasjoner hva som skjer i byen og omgivelse. Det er noe annerledes enn her hjemme. (NDR = Nord-deutscher Rundfunk)Radio kan du lytte på via internet se på www.surfmusik.de Hilsen Claus i Kr.sand