15.05.06 20:49
Hei Bastian fra Ås und Claus fra Kr. sand,
ich brauche bezüglich einer Zimmersuche in Oslo Eure Hilfe:
unter www.finn.no habe ich mehrere Anzeigen gefunden:
1.
Beskrivelse
Vår samboer flytter ut og vi søker ny leieboer til bofelleskapet . Du vil bo sammen med en fransk konditor og en grafisk designer (på henholdsvis 32 og 34 –en dame og en mann). Vi er omgjengelige og ryddige, og tror vi er hyggelige å bo sammen med. Leiligheten er nylig oppusset og lys og gjennomgående. Folk sier den er fin, noe vi også synes. Vi har to oppholdsrom, stue og ett bra kjøkken med god spiseplass. Det ledige rommet er på ca 11 kvm, med god planløsning. Ellers har vi det meste av det vi trenger, som oppvaskmaskin, tørketrommel etc.
Den vi ser etter er hyggelig og selvstendig, og det er fint om du er 26 år eller eldre.

Høres dette interressant ut? Ta kontakt for å avtale visning. (Telefon etter 16.30)

Prisinformasjon

Leie pr. mnd. 3.500,-
Leie inkl. varmtvann og trappevask
Depositum 7.000,-
Pris på innboforsikring
Info
Etasje 2
Boligtype Bofellesskap
Leieperiode fra 1.juni
Soverom 3
Boligareal 85m²
Fasiliteter

Delvis møblert
Bredbåndstilknytning
* Parkett

Was heisst Boligtype? (Bofellesskap, Leilighet - sind das Firmen?). Was muss man beachten bei solchen Anzeigen?

Tusen takk,

Claudia fra Berlin

15.05.06 21:29
Worauf man achten muss, weiß ich nicht, aber hier ein paar Vokabeln:
Boligtype - Wohnungstyp
Bofellesskap - Wohngemeinschaft
Leilighet - Wohnung (also eine eigene Wohnung im Gegensatz zur Wohngemeinschaft)
kqm - qm (Quadratmeter)
Depositiom - Kaution
Soverom - Schlafzimmer
Boligareal - Wohnfläche
Fasiliteter - Ausstattung
Leie pr. mnd. - Miete pro Monat

Falls du eine komplette Übersetzung brauchst, sag Bescheid!

16.05.06 13:14, Lemmi
Kleine Anmerkung( ohne pingelig sein zu wollen ):
bofellesskap = Wohngemeinschaft für therapeutisches Wohnen ( z. B. Senioren, Drogenabhängige, Behinderte )
(bo)kollektiv = WG ( Studenten und so )

Lemmi

17.05.06 13:47
Eine komplette Übersetzung wäre klasse, um Missverständnissen (wie WG für therapeutisches Wohnen - Senioren, Drogenabhängige, Behinderte - ?) aus dem Weg zu gehen. Bitte direkt an clausima@gmx.net senden, um dieses Forum nicht unnötig zu belasten.

Herzlichen Dank, Claudi