29.04.18 19:42, Mestermann
Viktig melding til forumets brukere fra administratorene

Vi viser til tidligere advarsler om dårlig oppførsel i forumet.

Vi har advart om at spamming, trolling, vidløftiggjøring av temaer og forskjellige former for kverulering eller
personangrep ikke vil bli tolerert. Det samme gjelder for forsøk på å bruke forumet til å diskutere temaer som er
forumet uvedkommende, eller lenke til slike tema.

Dessverre er det én bruker som ikke klarer å følge advarsler og henstillinger om noe av dette. Det er brukeren som
tidligere kalte seg ”bjoern”, men som nå opptrer anonymt.

Flere av forumets medlemmer har klaget over hans oppførsel en rekke ganger, uten at han synes å ha vilje eller
evne til å innordne seg.

Han har nylig fremsatt fornærmende utsagn og dulgte trusler rettet mot en administrator, samt spammet ned
forumet. Vi ser det slik at han forsøker å suspendere forumets administratorvirksomhet og orden. Hans oppførsel
er nå gått så langt at den er en trussel mot forumets eksistens.

Dette er selvsagt ikke akseptabelt, og vi ser svært alvorlig på dette.

Alle hans innlegg vil derfor fra nå av bli slettet, uansett innhold, også om de står midt i en tråd.

Forumets øvrige medlemmer og bidragsytere kan hjelpe til med å løse denne vanskelige situasjonen ved ikke å
svare ham, samt ved selv å registrere seg med navn og passord, eller ved å tilkjennegi med signatur etter
innleggene hvem de er.

Geissler
Mestermann

Administratorer

30.04.18 10:00, Heiko de
Ich schließe mich Geissler und Mestermann an. Einzelne Nutzer verderben anderen den Spass am Forum indem sie ausufern und andere Nutzer angreifen.

Das Forum sollte allen die Möglichkeit geben, sich unkompliziert Hilfe bei Norwegisch-Deutschen Fragen zu holen. Deshalb ist eine Anmeldung nicht verpflichtend. Denjenigen, die häufig im Forum tätig sind empfehle ich aufs Wärmste, sich anzumelden, damit der Absender eindeutig ist.

Falls sich die Situation im Forum sich nicht bessert, sehe ich mich sonst gezwungen, den Zugang für anonyme Beiträge einzuschränken.

Heiko

30.04.18 12:38
Hei Mestermann, hei Geissler,

i dag morges var her et spørsmål fra Sandra som Geissler hadde svart på og jeg har oversatt begrepet. Var det noe galt med det? Jeg er hverken Bjørn eller har noe med personen å gjøre.

Vennlig hilsen fra Claus i Kristiansand

30.04.18 12:53
Det gikk om begrepet: klappen = klaffe

Vennlig hilsen Claus

30.04.18 13:33, Mestermann no
Problemet var at vedkommende person hele tiden hengte haler på tråden, som lenket til en nettside med politisk
innhold. Til slutt måtte hele tråden dessverre slettes.

30.04.18 14:18
Also von mir (Sandra) gab es heute Morgen keinen Post in dem es um den Begriff klappen=klaffe ging...

Einzig der 11:24 er Post heute Morgen ist von mir.

Wäre ja schlimm, wenn der jenige, der hier alles aufmischt, nun tatsächlich auch noch mit dem Namen anderer Nutzer "unterschreibt".....

Ich hoffe, dass es bald eine Lösung für das Problem gibt.

Sandra :/

30.04.18 14:20
Hei Mestermann.

takk for forklaring. Jeg begynte bare å tenke om jeg hadde skrevet noe galt.
Forsatt fine timer i Heinzelnisse fra
Claus i Kristiansand

30.04.18 19:05, BeKa de
An die "echte" Sandra:

Ich habe mich aufgrund des ganzen Ärgers mit dem "Problembären" nun doch dazu durchgerungen,
mich als Benutzerin anzumelden. Falls du wirklich den Verdacht hegst, dass Björn einen
Beitrag unter deinem Namen gepostet hat, solltest du dich vielleicht ebenfalls anmelden.
Dann darfst du vor dem Posten nur das Einloggen nicht vergessen... ;-)

Viele Grüße
BeKa alias Birgit

01.05.18 10:07, Sandra1
@ BeKa: schon geschehen :)

01.05.18 14:02, BeKa de
Sehr gut!

Birgit