09.12.14 13:40
Stichwörter: Søknad
kann mir jemand diese søknad korrektur lesen? das wåre prima. ich muss das heute noch
einsenden. vielen dank im voraus.

Søknad på stilling som ?
Jeg viser til annonsen på ? avisen 04.12.14, og søker med dette den ledige stillingen som
administrasjonsmedarbeider ved ?.
Mitt navn er ....... og jeg kommer fra Tyskland. For ett år siden kom jeg til Norge og bor med
samboeren min i ?. Han har faststilling på ? og vi trives veldig her. Jeg har ? voksne sønner.
De bor og arbeide i Tyskland. Den eldste sønnen er nesten ? år og han har en egen bedrift (?).
Den andre sønnen er nesten ? år og han studerer for tida som ?. De og konene deres liker Norge
og kommer gjerne til besøk. Privat går jeg gjerne på tur, jeg reiser gjerne gjennom Norge og
synge i kor. Jeg liker å lese og hører musikk.
Jeg føler stillingsannonsen ”treffer” svært godt – både i forhold til min motivasjon og mine
kvalifikasjoner. Jeg har et stort ønske om å arbeide med taller og tror min utdanning og
erfaring fra ?sektoren og ?sektoren vil være nyttig for denne stillingen. Det er også min
interesse å arbeide i en lang tid hos dere.

Jeg informerte meg på nettside deres og jeg synes det er veldig spennend å jobbe i ?. Jeg er
nysgjerrig og vil gjerne jobbe hos dere og håper positivt svar.

09.12.14 13:41
die ? bedeuten private sachen uebrigens.

09.12.14 15:19
Hallo :-)
Du kannst die Verbformen nochmal durchsehen und ggf. die Endungen überarbeiten - "de arbeider",...
Und: Plural von "tall" ist "tall" (weil einsilbiges Substantiv im Neutrum).

Ein paar weitere Fehler sind auch im Text, z.B. heisst es "jeg håper ".

Lykke til!

09.12.14 15:20
Vi trives godt her. Oder: Vi trives veldig godt her.

09.12.14 15:22
Statt den Satzkonstruktionen mit "gjerne" klingt es besser, wenn du "jeg liker å" schreibst.

09.12.14 16:46
tusen tusen takk!!!!