31.07.11 12:17
Bitte um Übersetzungshilfe. Vielen Dank :
Hei og velkommen til Stord :) regner med dåke er slitne etter reiso. Eg er heima og prøver å komma i orden i den nye leiligheten min. Me kan kanskje treffes i måro eller ein annen dag. Eg har ferie heile neste veka og. Ha ein fortsatt fin kveld. Klem

31.07.11 12:33, Geissler de
Hallo und willkommen auf Stord.
Ich gehe davon aus, daß Ihr von der Reise müde seid. Ich bin daheim und versuche, Ordnung in
meine neue Wohnung zu bringen.Wir können uns vielleicht morgen oder an einem anderen Tag
treffen. Ich habe auch die ganze nächste Woche Urlaub. Euch noch einen schönen Abend.
Liebe Grüße

31.07.11 12:40
Vielen Dank

31.07.11 13:59
Jeg er litt tvilende til om man skal stimulere forumbrukerne til å skrive dialekt her, ved å etterkomme en slik forespørsel ....?

Jeg synes vi sliter nok som vi gjør i dette landet med tre skriftspråk (minst) kombinert med trykket fra engelsk, om vi ikke også skal begynne å vanne ut skriftmålnormene med å skrive lydlikt talemål i tillegg.

Akel (N)

31.07.11 14:22
Ich vermute mal, der Fragesteller ist deutschsprachig, ist also nicht selbst für den Dialektgebrauch verantwortlich.

31.07.11 16:45, Geissler de
Akel, jeg er forsåvidt enig med deg, men jeg oppfattet forespørselen slik at
spørsmålsstilleren er tysk og har fått en skriftlig melding fra en nordmann som han eller
hun hadde vanskelig for å forstå -- kanskje pga. dialektbruken. Det var derfor jeg hjalp.