13.03.11 19:56
Hei! Kann bitte jemand über meine Bewerbung schauen und Fehler/Verbesserungen dazu geben?
Vielen Dank im Voraus
Kevin

Hermed søker jeg om ansettelse som ROV-Trainee i Deres firma.

Etter utdanning til bilmekaniker hos Mercedes-Benz og maskiningeniørstudier innen
kjøretøyteknikk har jeg jobbet i fjorten år som bilsakkyndig / bilteknisk konsulent i
tyskland, hvor jeg opprinnelig kommer fra.

Nå jobber jeg som diagnosetekniker hos ABC i Oslo, et firma jeg har jobbet i siden
november 2007.
Jeg er fleksibel og vant til å tilpasse meg ulike arbeidssituasjoner. Jeg ser på meg selv
som et åpent vesen som liker å arbeide i team, men trives også med selvstendige
arbeidsoppgaver og har stor teknisk interesse.

Jeg må be om konfidensiell behandling av søknaden overfor nåværende arbeidsgiver. For
øvrig ser jeg med stor forventning frem til Deres svar.

Med vennlig hilsen

Kevin

13.03.11 21:51, Rie no
Flott språk, Kevin! "Tyskland" med stor forbokstav seier seg sjølv. Elles meiner eg det manglar subjekt i siste
leddsetning i nestsiste avsnitt: "[...] men jeg trives også med selvstendige arbeidsoppgaver[...]"

Lukke til!
Rie

14.03.11 08:17
Jeg ser på meg selv som et åpent vesen
( Jeg er et åpent menneske som ... )
Oddy

14.03.11 08:29, Rie no
Eg ville nok ikkje ha hevda at eg er eit ope menneske, i alle fall ikkje i ein jobbsøknad. Eg tykkjer Kevin sitt forslag,
der han skriv at han ser på seg sjølv som eit ope menneske, er både audmjukt og passande.

Rie

14.03.11 08:54
Greitt nok. Jeg reagerte på " vesen ".
Oddy

14.03.11 09:15, Rie no
Ah! Då er eg med! :)

Rie

14.03.11 16:02
(- men hvor mye vits det er i å be om konfidensialitet i forhold til nåværende arbeidsgiver, når søknaden legges uanonymisert ut på internett, kan vi jo bare fundere over...)

Akel (N)

14.03.11 16:45
Sorry, Der leste jeg vel litt vel kjapt. "ABC" var formodentlig neppe et firmanavn, slik jeg først raskt leste det som, men nettopp den "manglende" anonymiseringen. Beklager.

Akel (N)

14.03.11 18:34
Tusen takk folkens! :-)
Kevin