26.07.10 18:18
Kann jemand bitte meine Fehler berichtigen
danke

Hei
Jeg så annonsen ditt på finn idag.
Kjæresten min og jeg har vudert og skaffe oss en hund når vi bor sammen og etter vi har
lest masse om de ulike raser har vi bestemt oss at en mops er den rasse vi liker best.
Vi er et ung tysk paar som just ha flyttet til Bergen. Jeg er 19 år og ha bodd i Norge
(Kvinesdal) i fire år med familien min. Jeg begynner å studere snart her i Bergen.
Kjæresten min har et fast job.
Vi er begge to dyrvennlig. Kjæresten min hadde altid lyst på en hund og jeg og foreldrene
min har selv en hund som jeg nå savner veldig.
Vi er veldig intresert på en mops som du selger . Du har ikke angitt prisen i annonsen
hvor mye vil hunden koster?
Du kan kontakte meg på e-post : ....... eller på mobilen: ......
Hilsen Lisa

26.07.10 19:29
Muss man jetzt zum Hundekauf seine Lebensgeschichte preisgeben und nachweisen, dass man für die Hundehaltung qualifiziert ist?

Kurzfassung:
Vi så annonsen din på Finn.no og er interessert i en mops. Hva skal den koste? Du kan kontakte meg på e-post ... eller på mobilen ...

(Ansonsten viele Fehler in deinem Text.)

26.07.10 19:41
Naja, mittel viele Fehler.
Vielleicht korrigiert ja noch jemand, so dass man daraus lernen kann...

26.07.10 23:31, Mestermann no
Hallo, Lisa,

Hier folgt eine Übersetzung. Ein Fehler, den Du einfach selbst vermeiden kannst, ist: Das Geschlecht und die
Schreibweise der Wörter erst im Wörterbuch nachschlagen. Ich habe auch eine Information korrigiert, denn ich nehme
an, dass Du nicht in den letzten vier Jahren in Norwegen gewohnt hast, sondern früher, mit Deinen Eltern? Denn Du
schreibst ja, dass Ihr eben nach Bergen gezogen seid.

Hei
Jeg så annonsen dinFinn i dag.

Kjæresten min og jeg har vurdert å skaffe oss en hund nå som vi bor sammen, og etter å ha lest
lest masse om ulike hunderaser har vi funnet ut at en mops er den rasen vi liker best.

Vi er et ungt tysk par som nettopp har flyttet til Bergen. Jeg er 19 år og har tidligere bodd i
Norge (Kvinesdal) i fire år med familien min. Jeg begynner å studere snart her i Bergen.
Kjæresten min har fast jobb.

Vi er begge dyrevenner. Kjæresten min har alltid hatt lyst på en hund og hjemme i Tyskland har foreldrene
mine og jeg selv en hund som jeg nå savner veldig.

Vi er veldig interesserte i den mopsen som du vil selge. Du har ikke angitt noen pris i annonsen, men
hvilken pris kan du tenke deg, omtrent?

Du kan kontakte meg på e-post : ....... eller på mobil: ......
Hilsen Lisa

30.07.10 18:50
Mittelviele Fehler bedeutet also ca 21 Fehler auf 152 Worte (14%). Videregående abgeschlossen?