30.05.10 20:42
hi...würdet ihr einmal nach fehlern gucken? danke euch!!!!!
Hei dere. Denne gangen sender jeg dere bilder fra turen til holland. Det var kjempegøy og vi hadde veldig fint vær. Bare om natten var det litt kaldt i teltet! Vi har vært i en liten by som heter zanfoort. Det var rett ved sjøen!Vi lånte ut sykkeler og har vært på sykkeltur hver dag! På første natten kom en rev til teltet mens vi sovet. Han ødela skoen min som stod forran teltet og XXXvar kjemperedd at han kommer tilbake men han gjorde ikke det. Det har vært en fantastisk tur men jeg var glad da jeg kom hjem til sengen min. Var ikke så koselig å sove på luftmadrassen...
I går kveld var jeg på en grand prix party hosXXX! Det var utrolig morsomt. Lena, som sang for Tyskland, vant konkurransen. Tyskland vant ikke siden 28 år. Derfor var det bare en stor fest i hele tyskland!!! Mange som var ut på gata med flaggene sine. Fetter Text

30.05.10 23:07
Gar nicht schlecht und trotz einiger Fehler auf jeden Fall verständlich.
Rat : schau Dir die Verwendung der Tempora noch mal an:
Vi lånte sykkeler og har vært på sykkeltur hver dag! >> hier muss es heissen " ... og var på sykkeltur " , da es sich um einen abgeschlossenen Vorgang handelt. So, wie es da steht, ist Euer Urlaub noch andauernd.

Tyskland vant ikke siden 28 år >> "har ikke vunnet på 28 år" oder "har ikke vunnet siden 1982" >> perfekt, da der Vorgenag bis in die Gegenwart reicht, siehe auch die Verwendung von siden ( mit Jahreszahl )

Lemmi

30.05.10 23:08
... und Vorgenag heisst natürlich Vorgang. Vorgenag ist meine eigene Kreation und bezieht sich auf die Nüsse, die Eichhörnchenmütter für ihre Kleinen zum Verzehr präparieren = : )

Lemmi

31.05.10 00:04
Mange som var ute..

31.05.10 00:20
Vi lånte sykler og ...

31.05.10 00:24
XX var kjemperedd at han kom tilbake

31.05.10 00:30
Et par momenter til:

"Første natten kom en rev til teltet mens vi sov."
"... var kjemperedd for at han skulle komme tilbake, ..."

Akel (N)

31.05.10 09:47
vielen Dank euch allen... das hilft mir sehr!