07.05.08 22:14
Hei!
Eg trenge litt hjelp til å oversette en norsk tekst til tysk. Kan du hjelpa meg? :)

Her er teksten eg trenger hjelp til:

Jeg har lest boken «Topkapi» av Eric Ambler. Her er et kort handlingsreferat fra boka:

Det hele starter med en mann ved navn Arthur Simpson. Han reiste med fly fra Athen for å jobbe som guide, og for å tjene litt penger. På flyplassen vart Arthur kjent med mannen Mr.Harper. Selve spenningen begynner da Arthur er på hotellrommet sammen med Mr.Harper. Mr.Harper overrasker da Arthur med å true han med pistol. Arthur blir tvungen til å skrive under en skjekk på 100 dollar. Dette trengte Mr.Harper for å reise til Istanbul.

Når Mr.Harper var reist, skyndet Arthur seg for å reise etter ham. Men før han rakk det, undersøkte tollbetjeneren bilen, der han fant en pistol som Mr.Harper hadde lagt der. Artur ble derfor sendt i fengsel, men gjorde en avtale med Major Tufan om å finne ut hva Mr.Harper holdt på med. Dette gjorde han ved å late som om han ble med i gjengen til Mr.Harper. Dette klarte han. Banden bestod av Mr.Harper, Miss Lipp, Mr.Fisher og Mr.Miller.

Arthur fann ut at planen til banden var å stjele en juvel på Palastmuseums Topkapi i Istanbul. Etter å ha informert Major Tufan om planen, og etter å ha avtalt tid og sted, var alt klart. Ranet skjedde som det skulle, men etter at de var kommet ut, kom Major Tufan i bil bak dem.

Det hele endte med at gjengmedlemmene Mr.Harper, Miss Lipp, Mr.Fisher og Mr.Miller slapp unda, men uten juvelen. Om politiet klarte å fange tyvene, må du finne ut ved å lese boken selv.

DANKE! :)

07.05.08 22:18
lekser? Hvorfor pröver du ikke selv? Vi retter gjerne eller du ser etter tyske artikkler som handler om denne boka.

08.05.08 12:21
Ja da va ain go ide